fellow rocker

aku miskin tapi kaya ilmu - pakcik tanpa nama.



Aku cuma boleh cakap,walaupun aku bukan islam,aku tabik spring dengan pakcik ni! seriously. like what he said

-- biar aku miskin tapi ilmu aku kaya
-- aku tak boleh nampak Kiblat Allah tu dengan duit.
-- biar aku di hina tapi ada martabat.
-- tanya diri kau apa yang kau berbakti pada negara? jangan tanya apa negara berbakti pada diri kau.
-- aku bakal mati dan rangka ku hancur di makan bumi.

see,terpegun sungguh aku mendengar nya. xD so,jangan lupa diri bila dah kaya. Tuhan tu lebih kaya,ok? ;)

p/s : kalau ada yang terasa hati sbb aku tulis Allah kat situ,maaf. aku cuma nak tulis balik apa pakcik tu cakap. :) no racist here ok? im not racist btw. HIHI.

10 comments:

cik zureen said...

x da orang marah bila ada word Allah.. Its ok for us at least u respect us, and we also respect ve.. :)

pak cik ni sangat kaya dengan ilmu yang kadang-kala kita yg belajar tinggi ni pon x boleh nak fikir serasional beliau..

Veronica Vesella Letcheva said...

tu ahh. terkesima melihat dan mendengar ayat pakcik ni. :)

AthirahLicious said...

<3 it

cik zureen said...

tu la.. tulisan khat dia pon cantik jugak... sangat berilmu..

Veronica Vesella Letcheva said...

tu ahhh, HIHI. suka cara dia bercakap. look educateddd. xD kalau lah semua berfikiran mcm ni,aman malaysia.

cik zureen said...

amin... mst aman Malaysia... maju x berantakan...

Veronica Vesella Letcheva said...

GRR,BETUL SANGAT2! :p

daylachan said...

yup...me 2*im not racist too*^^

Veronica Vesella Letcheva said...

yeap yeap. they no point to be racist since setiap agama mengajar ke arah kebaikan. ;) yang salah cuma umat nya banyak memesongkan ajaran. dan jangan di nilai orang sebab tak ada manusia yang tak buat salah. hihi. xD DAN TAK ADA YANG SEMPURNA.

nazira said...

Betul cakap pakcik 2.. Biar miskin harta asal kaya ilmu.. xpun kaya budi bahasa.. he3..

Jom la kita ziarah mengziarah.. Bukan pe saje mengeratkan silaturrahim.. hu3..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/