fellow rocker

rokok dan perokok?

rata ramai orang yang tak suka perokok atau hidu asap rokok pada dulu kala. tapi sekarang? tell me. banyak yang merokok dah. tak kira lelaki atau perempuan. semacam trend terkini. Tapi sometime takkan ada yang nak mengaku yang dia merokok. dan bila di tanyakan soalan berbunyi, " girl,you suka tak lelaki merokok? " kebanyakkan respon yang kita akn dapat ialah

i) eww,you. . i tak suka lelaki merokok ni. nafas dan mulut berbau. yucks.

ii) lebih baik i pilih lelaki lain je la.

iii) ah,geli aku. ape kau fikir kau macho sangat nak merokok?

iv) ihhh,tak nak tak suka la. kalau boleh aku tak nak dapat lelaki perokok. kalau boleh la. *ini kategori aku. ;P


tapi tolong lah jangan gedik sangat. sekarang kita tak boleh nak halang satu-satu nya benda yang diorang nak buat,cuma kalau boleh cuma nasihatkan. tak payah nak gedik gedik sangat. perempuan sekarang pun tak kurang hebat nya merokok. tapi kalau boleh cuba kurangkan. aku tak kesah kalau kawan dengan perokok,as long jangan nak biadap sangat hembus-hembus asap rokok depan aku dan juga selagi jikalau lah boyfriend aku yang merokok,aku takkan marah sekiranya dia tak menghembus-hembus asap rokok di depan kerana aku bukan lah sundal rm1/malam yang boleh di biadap sebegitu sekali. itu aku tak kisah. maksud nya yang lebih mendalam di sini adalah,aku tak kisah berkawan dengan perokok cuma aku tak suka orang kalau hembus-hembus sesuka hati sebab aku tak boleh terkena asap rokok dan dah di advice oleh mr.doctor. no smoke and jauhkan diri dari perokok sebelum sakit bertambah serius. Ok. aku alah dengan benda asap-asap ni. buat aku sesak nafas. jadi kalau boleh,aku nak lah sangat kawan-kawan hormat sedikit. mari sama-sama fikir ke arah optimis bukan pesimis? okay?

No comments: